Colecţionarul, John Fowles

Din cauza unor probleme personale nu am mai avut timp să postez pe blog. Acum toate sunt bune şi sunt pregătit să revin în forţă.

colectionarul

Romanul prezintă povestea unui tânăr din Marea Britanie care este îndrăgostit de o fată şi din neputinţa de a o cuceri, o răpeşte. Colecţionarul lui Fowles, Freddie Clegg, nu se gândea s-o cucerească pe Miranda înainte de a se fi îmbogățit. O privea de departe ca pe o bucurie interzisă. Îi ajungea s-o privească la fel cum își privea colecția de fluturi. Îndată, însă, ce intră, pe neașteptate, în posesia cecului de 73.091 de lire sterline câștigate la loto, întreaga perspectivă a vieții sale se schimbă.

El începe s-o privească pe Miranda ca pe o piesă cu care să-și completeze colecția. Scena răpirii e cu totul lipsită de eroism; gestul colecționarului este cel al unui laș care își atrage victima cu o poveste banală. Poate că numele eroinei e o ironie. Miranda e și, în Furtuna lui Shakespeare, întruchiparea candorii. Și ea e prizonieră, pe o insulă unde puterea tatălui ei îi supune deopotrivă pe Ariel, spirit pur al văzduhului, și pe Cabalin, duh al pământului.
Cartea se termină…ei bine, n-am să vă spun cum se termină. Vă sfătuiesc, însă, s-o citiţi.

Tags: , ,

3 responses to “Colecţionarul, John Fowles”

  1. samewhiteblue says :

    Cu câtă curiozitatea citeam eu…,,Cartea se termină”.
    Mă mai plimb pe aici, poate găsesc ceva ce am citit.
    O noapte edenică!

    Like

    • Balica Marius says :

      O prietenă care-mi urmăreşte blogul mi-a spus: “Marius, trebuie să-mi spui cum se termină !!! Serios, chiar trebuie să-mi spui.” Poate prin finalul articolului am stârnit interesul unor persoane.

      Liked by 1 person

      • samewhiteblue says :

        Acesta este şi obiectivul textului tău, să stârneşti interesul, deci e foarte bine!
        P.S. Nu îi spune, când v-a descoperi singură o să fie întreg şi plin!

        Like

Leave a Reply

