Vraciul. Profesor Wilczur, Tadeusz Dołęga-Mostowicz

Profesorul Wilczur este un chirurg extrem de apreciat pentru talentul său medical. Cum orice meserie6532891 care necesită o asemenea dăruință impune și anumite sacrificii, profesia îl ține departe de familie.La un moment dat, dupa o intervenție chirurgicală complicată, profesorul Wilczur ajunge acasă încărcat de cadouri pentru soția și fiica sa, însă descoperă că acestea îl părăsiseră. Cuprins de disperare, începe să le caute peste tot și, negăsindu-le, intră într-un bar, încercând să-și înece amarul în alcool. La ieşire este snopit în bătaie de niște tâlhari.A doua zi urmează calvarul: nu-și amintește nimic din viața lui de până atunci. Neștiind încotro s-o apuce, Wilczur își dă seama că nu-i rămâne decât să ia totul de la capăt, muncind cu ziua pe unde găsește de lucru. Cu timpul, descoperă că are cunoștințe de medicină și e înzestrat cu darul de a salva vieți.

“-Nu voi pleca. Raman.
-Ce vrei?
-Te-am indragit. Te-am indragit pentru ca esti prost.
Wilczur zambi.
-Prost… repeta.
-Da. In vremurile de astazi, cand mintea exista numai pentru a face rau, ce este prostia daca nu cel mai de pret bun? Si ce este binele daca nu intelepciune? Viata devine un paradox. Atunci poate intelept e si faptul ca tu, carissime, traiaesti pentru a aduce fericire altora.
-Poate ca pentru asta am fost facut, spuse Wilczur dus pe ganduri.
-Tu traiesti pentru altii, altii pentru ei insisi, numai eu nu stiu pentru cine si pentru ce traiesc… De ani de zile caut raspunsul, il caut pe fundul fiecarei sticle. Si nu-l gasesc… Se vede ca nu nimeresc sticla potrivita. Dar nu-ti fie teama! Vine si randul ei… Am s-o gasesc si in ultima inghititura voi afla adevarul…”

Tags: , ,

2 responses to “Vraciul. Profesor Wilczur, Tadeusz Dołęga-Mostowicz”

  1. Poteci de dor says :

    Hehehe, citatul din final îl am scris într-o agendă pe care o păstrez din primul an de facultate. Atunci am citit cartea și mi-a plăcut enorm citatul ăsta. Și cartea e minunată, am stat trează două nopți pentru ea dar nu mi-a părut rău.

    Like

Leave a Reply

