Parfumul, Patrick Süskind

Patrick-Suskind-ParfumulAcţiunea romanului are loc în Franţa secolului XVIII.Un tânăr din oraşul Grasse este adus în piaţa publică pentru a fi executat în faţa mulţimii furioase.După acest moment urmează retrospectiva vieţii lui Jean-Baptiste Grenouille, personajul central al cărţii.

Într-o zi de vară, dimineţile parfumate din Provence încep să fie prilejul unor descoperiri macabre: mai multe trupuri goale ale unor fete nubile, ucise cu o singură lovitură în moalele capului. Nimeni nu ştie cine e criminalul, nici adevăratul motiv care îl împinge să le ia viaţa acestor tinere. Pentru Jean-Baptiste Grenouille, căci umilul tânăr(ajuns ucenic parfumier) este vinovatul, frumuseţea de-abia îmbobocită a victimelor sale este asemenea unei flori rarissime, care împrăştie în jurul ei efluvii preţioase. Din aceste efluvii sublime, Grenouille va distila cel mai primejdios parfum din lume.

“Îi sorbi mirosul din creştet până-n talpă, adună ultimile rămăşiţe ale parfumului ei din bărbie, buric şi din cutele braţelor.După ce-o ofili mirosind-o… era prea plin de ea. Voia să nu piardă nimic din mireasma ei. Trebuia să-şi închidă bine la loc stăvilarele lăuntrice.”

 

Tags: , ,

4 responses to “Parfumul, Patrick Süskind”

  1. ideidincorcodus says :

    Trebuie sa recunosc faptul ca mai intai am vazut filmul, iar dupa aceae am citit cartea , asta pentru ca nu am vrut sa raman in pom doar cu viziunea altuia asupra cartii. O recomand si eu cu placere.

    Like

    • Balica Marius says :

      Deşi este un film bun şi de data asta “cartea bate filmul”.Cred că niciun regizor nu ar fi în stare să transpună nici jumatate din detaliile care apar în carte.De foarte multe ori filmele făcute după cărţi sunt mult sub acestea.Ai fost “norocoasă” că te-ai uitat la el.

      Like

      • ideidincorcodus says :

        Asa este, insa ma consider norocoasa in primul rand ca am avut inspiratia, cat si curiozitatea ca dupa ce am vazut filmul sa pun mana pe carte si sa n-o mai las pana la final. Mentionez ca nu am vazut finalul filmului, astfel sfarsitul cartii m-a marcat un pic mai mult , decat daca-l stiam din timp.

        Like

  2. samewhiteblue says :

    Spre ruşinea mea am văzut doar filmul, şi cum timpul nu e deloc îndurător cu lectura de specialitate nu am reuşit să citesc şi cartea. Cu toate aceastea filmul merită toat atenţia, în contextul în care, până şi mişcările mâinilor apar în prim plan şi murmură senzaţii, trăiri, sparge pojghiţa aceea invizibilă dintre aparenţă şi starea de fapt, făcându-te să simţi…un parfum venind mai mult din ceea ce e uman, din lipsa opreliştii…

    Like

Leave a Reply

